علامت ایران ایرانی مسابقه قالیباف انتخابات

علامت: ایران ایرانی مسابقه قالیباف انتخابات ایرانیان حسن روحانی ریاست جمهوری محمدباقر قالیباف نامزد ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی تجربه بنی‌صدر جهت روحانی تکرار نمی‌شود

    در قانون اساسی یک اصل وجود دارد که بر اساس این اصل مجلس می تواند عدم کفایت مدیر جمهور را به رای بگذارد. یک بار مجلس در رابطه با بنی صدر این کار را انجام داد و ب

    تجربه بنی‌صدر جهت روحانی تکرار نمی‌شود

    تجربه بنی صدر جهت روحانی تکرار نمی شود

    عبارات مهم : انتخابات

    در قانون اساسی یک اصل وجود دارد که بر اساس این اصل مجلس می تواند عدم کفایت مدیر جمهور را به رای بگذارد. یک بار مجلس در رابطه با بنی صدر این کار را انجام داد و به عدم کفایت سیاسی او رای داد ولی امید می رود که مجلس دیگر از این اصل استفاده نکند. عوض کردن مدیر جمهور، سقوط دولت و انتخابات زودرس نه تنها بحران زدا نیست بلکه بحران زاست. عده ای در رابطه با استعفای مدیر جمهور و مدیر قوه قضائیه و انحلال مجلس اظهاراتی مطرح می کردند که این بیانات از اساس اشتباه هست؛ در حالی که همه این پرسشها قابل اصلاح است.

    تجربه بنی‌صدر جهت روحانی تکرار نمی‌شود

    به گزارش روزنامه آفتاب یزد، «گفتگوها با محمدرضا باهنر همواره به درازا می کشد. او می داند چگونه باید با پاسخ هایش مخاطب را اقناع کند. او نه سخنی می گوید که دلت زیادی به چیزی قرص و گرم شود و نه یکباره دلت را با سخنانش راجع به پرسشها و آینده از هم فرو می پاشاند. نایب مدیر مجالس هفتم، هشتم و نهم بر خلاف عده ای دیگر که در این روزها به جای امید به جامعه بذر ناامیدی در میان افکار عمومی می پاشند و به جای این که پا به پای دولت جهت حل پرسشها به مدیر جمهور و کابینه اش کمک کنند، بر تصویر بیش از هر وقت دیگری پشت دولت را به بهانه های واهی خالی و حتی دل به استیضاح و عوض کردن او هم خوش کرده، یا از نظر های گذشته خود نسبت به روحانی و حمایت از او بازگشته اند، همچنان از روحانی و رویکردهایش مانند ۵ سال گذشته حمایت می کند و از امید به آینده، حل پرسشها و عبور از بحران ها سخن می گوید؛ امری که امروز جامعه کشور عزیزمان ایران زیاد به آن نیاز دارد.

    گزیده پاسخ های محمدرضا باهنر را در ادامه می خوانید.

    – در پی تدبیر رهبر معظم انقلاب، روسای قوا با حضور در جلسات به یکدیگر نزدیکتر شدند.

    – همگرایی در پرسشها داخلی میان قوا و مسئولان نسبت به سال های اخیر زیاد کردن یافته است.

    – باید اذعان داشت که همه مسئولان و حتی مردم تصورشان بر این است که روحانی مدیر جمهور نظام است و مدیر قوه قضاییه، مدیر قوه قضائیه نظام و مدیر قوه مقننه، مدیر قوه مقننه نظام هست. امروز هیچ یک از سران سه قوا واگرا نیستند و یکدیگر را خنثی نمی کنند.

    – بعضی از نقدها نسبت به عملکرد دولت در برجام بی انصافی هست، لیکن روحانی طی چند سال اخیر همه هم و غم خود را جهت برجام، مذاکره و یک بازی برد – برد گذاشت.

    روحانی همه تلاش و هم و غم خود را جهت بازی برد – برد گذاشت ولی بعضی بی انصافی می کنند که می گویند چیزی از توافق نصیب کشور عزیزمان ایران نشده است.

    – از سویی باید به گنده گویی ترامپ پاسخ برابر داد لیکن پرسشها پنهانی پشت این گنده گویی ها وجود دارد. از سوی دیگر، پیشنهاد مذاکره ترامپ در شرایطی که آمریکا کشور عزیزمان ایران را تحریم می کند، چگونه ممکن است!

    – ممکن است بعضی تصورشان بر این باشد که احتمالا جنگی در راه هست. به عنوان یک تحلیلگر سیاسی باید بگویم جنگی در میان نیست.

    – مردم در درازمدت درکشان از مواضع نظام زیاد کردن خواهد یافت.

    – در رابطه با رویکرد روحانی باید گفت که روحانی طی چهار سال گذشته تاکنون هیچ تغییری نکرده و مدیر جمهور همچنان همان روحانی سابق هست؛ همان روحانی که جهت مذاکره تلاش کرد.

    – رویکرد روحانی را در رابطه با آمریکا درست می دانم.

    – اکنون نه به عنوان یک فعال سیاسی و تحلیل گر بلکه از موضع حاکمیت می گویم بعد از انتخابات، هیچ جریانی حق مسابقه با مدیر جمهور را ندارد.

    روحانی نه به علت اصولگرا بودن یا مواضع اصلاح طلبی و اعتدالی بلکه به این علت که مدیر جمهور است باید به او کمک کرد.

    – جمع بندی عمومی اکثریت جریان ها این است که روحانی جهت حل پرسشها نیاز به منزل تکانی دارد. بعضی از اعضای کابینه خسته و بی انگیزه اند. حتی اخیرا زمزمه هایی به گوش رسیده است مبنی بر این که بعضی از اعضای کابینه نزد روحانی رفتند و گفتند که ما مدیر وقت بحران نیستیم و ما مدیر وقت عادی هستیم. البته از عوض کردن مدیر بانک مرکزی استقبال می کنیم ولی این عوض کردن به تنهایی کفایت نمی کند.

    – در دولت روحانی هر یک از وزرا و مسئولان به خاص مدیر کل بانک مرکزی، مدیر شرکت برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد و دارایی مواضع متفاوتی دارند. اگر چه اصلاح مختصری در کابینه صورت گرفت ولی کابینه نیاز به تغییرات بیشتری دارد تا بتوان به نحوی از بحران های موجود عبور کرد.

    – اصلاح طلبان دوآتشه و تند یا نمی خواهند دامن ارزش به علت حمایت از روحانی آلوده شود، یا از دولت دوازدهم ناامید شده است اند، به همین علت هم شعار عبور از روحانی را سرمی دهند.

    – اگر چه ممکن است ما به عنوان رقیب روحانی محسوب شویم ولی به هیچ روی، عبور از روحانی را مصلحت نمی دانیم. حتی تصورمان بر این است که افرادی که شعار عبور از روحانی را سرمی دهند ناآگاهانه چنین اظهاراتی را مطرح می کنند.

    روحانی باید حتما دست به یک منزل تکانی جدی بزند.

    – دولت روحانی اقداماتی را نباید انجام می داد که متاسفانه انجام داد و در برابر اقداماتی را باید انجام می داد که انجام نداد. بخش هایی از پرسشها امروز قابل آینده نگری بود.

    – در ماه های اخیر که کشور دچار بحران بود باز هم دولت روحانی چند تصمیم غلط گرفت. به طور مثال روز اول اعلام کردند که دلار ۴۲۰۰ تومان است در حالی که با این قیمت تنها خرید کالاهای اساسی مانند دارو ممکن بود. از همان ابتدا معلوم بود که کسی با این رقم از عهده خرید کالاهای لوکس و سفر برنمی آید که بعد از این سیاست ارزی، بلافاصله بازار ثانویه به وجود آمد. از یک سو یک سیل عظیمی راه افتاد و از سویی هیچ کانال کشی جهت آن صورت نگرفت. در نهایت نقدینگی به بازار دلار، ارز، طلا و ماشین های لوکس خسارت وارد کرد.

    – فرض سقوط دولت روحانی کاملا غلط است بلکه بر عکس، در شرایط کنونی باید دولت را تقویت و به روحانی کمک کرد.

    – مدیر جمهور باید در بعضی از بخش های کابینه یک منزل تکانی جدی ایجاد کند. روحانی باید نیروهای خسته، محافظه کار و بی انگیزه را عوض کردن دهد. سقوط دولت نه به مصلحت است و نه احتمال چنین فرضی وجود دارد.

    – در قانون اساسی یک اصل وجود دارد که بر اساس این اصل مجلس می تواند عدم کفایت مدیر جمهور را به رای بگذارد. یک بار مجلس در رابطه با بنی صدر این کار را انجام داد و به عدم کفایت سیاسی او رای داد ولی امید می رود که مجلس دیگر از این اصل استفاده نکند. عوض کردن مدیر جمهور، سقوط دولت و انتخابات زودرس نه تنها بحران زدا نیست بلکه بحران زاست. عده ای در رابطه با استعفای مدیر جمهور و مدیر قوه قضائیه و انحلال مجلس اظهاراتی مطرح می کردند که این بیانات از اساس اشتباه هست؛ در حالی که همه این پرسشها قابل اصلاح است.

    – اعتقاد دارم که تکرار تجربه بنی صدر نه تنها به صلاح کشور نیست بلکه احتمال تکرار آن هم هرگز وجود ندارد.

    – مجلس دهم فارغ از این که نماینده های بسیار فعالی دارد یک ایراد خاص هم دارد و آن این که، در این مجلس یک فراکسیون اکثریت وجود ندارد. در مجالس گذشته همواره یک فراکسیون اکثریت بود که توانایی مدیریت مجلس را داشت ولی متاسفانه در این دوره سه فراکسیون وجود دارد که هیچ یک در اکثریت قرار ندارند به همین علت هم هیچگاه تصمیمات ارزش به نتیجه نمی رسد.

    – هیچ برنامه ای جهت کاندیداتوری در دو انتخابات پیش رو ندارم ولی قطعا در انتخابات مانند چند دوره اخیر فعال خواهم بود.»

    واژه های کلیدی: انتخابات | اصلاح طلب | اصلاح طلبان | دولت روحانی | رقیب روحانی | اعضای کابینه | اخبار سیاسی و اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار