علامت ایران ایرانی مسابقه قالیباف انتخابات

علامت: ایران ایرانی مسابقه قالیباف انتخابات ایرانیان حسن روحانی ریاست جمهوری محمدباقر قالیباف نامزد ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی حالا از بین بردن طلاب طرفدار هاشمي

    این روزها سخن گفتن از آیت ا… هاشمی شاید نگاهی خاص به همراه داشته باشد. این مهم را می توان در سخنان محمد هاشمی در نشست قدردانی از کنگره آیت ا… هاشمی یافت. آن

    حالا از بین بردن طلاب طرفدار هاشمي

    حالا از بین بردن طلاب طرفدار هاشمي

    عبارات مهم : دانشگاه

    این روزها سخن گفتن از آیت ا… هاشمی شاید نگاهی خاص به همراه داشته باشد. این مهم را می توان در سخنان محمد هاشمی در نشست قدردانی از کنگره آیت ا… هاشمی یافت. آنجایی که هاشمی می گوید: «رفتیم و به همه نهادهایی که ایشان روزی در آنها فعالیت کرده بود گفتیم که جهت بزرگداشت آقای هاشمی چه می خواهید بکنید و بعضی به ما گفتند، اسم آوردن از آقای هاشمی هم بعضی وقت ها جرم هست، آن وقت شما از ما انتظار دارید که بخواهیم مراسمی برگزار کنیم؟ این شد که ما رفتیم و با امکانات خودمان کار بزرگداشت را پیگیری کردیم».

    حالا از بین بردن طلاب طرفدار هاشمي

    این حکایت حامیان آیت ا… هست. بعد از محدودیت جهت اطرافیان آیت ا… اکنون خبر می رسد صلاحیت عده ای از طلابی که جهت شرکت در مجمع نمایندگان طلاب شهرستان ها جهت حضور در مدیریت حوزه علمیه قم عضویت کرده اند به علت اینکه به دیدار آیت ا… هاشمی رفسنجانی رفته بودند، تایید نشده هست. گویا مخالفان آیت ا…هاشمی بعد از رحلت نیز دست از تخریب و هجمه برنمی دارند.

    خط مقدم

    شاید بدبین ترین اطرافیان آیت ا… نیز تصور نمی کردند که بعد از رحلت شخصیتی چون هاشمی که به حق استوانه و تکیه گاهی امن جهت کشور بود چنین برخوردی با فرزندان، مشاوران، ملازمان و حامیان ایشان صورت گیرد. خوب یا بد عده ای در کشور آیت ا…هاشمی را مانعی جهت تحقق اهداف خود می دیدند، از این رو بعد از رحلت ایشان وقت را مغتنم شمرده و یک به یک به پاکسازی و هاشمی زدایی از هر نهادی که ردی از آیت ا… در آنجا دیده می شد اقدام کردند.

    این روزها سخن گفتن از آیت ا… هاشمی شاید نگاهی خاص به همراه داشته باشد. این مهم را می توان در سخنان محمد هاشمی در نشست قدردانی از کنگره آیت ا… هاشمی یافت. آن

    نخست به سراغ دانشگاه آزاد رفتند و بعد از انتصاب علی اکبر ولایتی به عنوان جانشین آیت ا… در هیات موسس و هیات امنا در جلسه ای بحث برانگیز و طی مراتبی خاص حمید میرزاده مدیر دانشگاه و از نزدیکان آیت ا… را برکنار کرده و فرهاد رهبر که هیچ گونه قرابتی با تفکرات ایشان نداشت را به ریاست برگزیدند، انتصابی که تصویر العمل آیت ا… سیدحسن خمینی و حجت الاسلام ناطق نوری را هم در پی داشت و موجب شد آنها عطای حضور در هیات امنای دانشگاه را به لقای آن ببخشند. بعد از آن تغییرات در سطوح مدیریتی و معاونتی شکل گرفت که طی آن یاسر هاشمی فرزند آیت ا… از ریاست دفتر هیات امنا کنار گذاشته شد و محسن هاشمی فرزند بزرگ آیت ا… از معاونت عمران دانشگاه و سید طه هاشمی از معاونت فرهنگی-دانشجویی استعفا دادند. گرچه چندی است خبر می رسد در تعدیل های جدید، اساتید حامی آیت ا… را نیز از دانشگاه کنار می گذارند. از این رو شاید بتوان دانشگاه آزاد را خط مقدم هاشمی زدایی دانست.

    گام دوم

    هنوز همه در بهت رحلت ناگهانی آیت ا… بودند که خبر رسید دفاتر مشاوران آیت ا… هاشمی پلمپ و از حضور آنها در مجمع تشخیص مصلحت جلوگیری به عمل آمده هست. وقوع این مساله موجب شد که نگاه ها به سوی مجمع تشخیص متمایل شود که در نبود هاشمی چه کسی به ریاست مجمع خواهد رسید. در این راستا گرچه بسیاری بر این عقیده بودند که بعد از آیت ا… ریاست مجمع به نزدیک ترین شخصیت به ایشان یعنی حجت الاسلام ناطق نوری سپرده خواهد شد، ولی حضور محمدعلی موحدی کرمانی بر کرسی ریاست موقت معادلات را برهم ریخت. گرچه چندی بعد در پی حکم مقام معظم رهبری آیت ا… هاشمی شاهرودی به ریاست این مجمع رسید، ولی باز هم آنچه مورد نظر حامیان آیت ا… بود محقق نشد. از سوی دیگر مجلس خبرگان نیز که در فقدان از دست دادن منتخب نخست مردم بود، بعد از ایشان به طور کامل به دست جریان رقیب افتاد و حامیان آیت ا… با رفتن ایشان نتوانستند آن طور که باید بر کار ها مسلط شوند.

    حالا از بین بردن طلاب طرفدار هاشمي

    عقوبت یک دیدار!

    پس از آنکه مخالفان آیت ا… به انحای متفاوت توانستند از نهادهایی که ایشان در آن دست داشت به اصطلاح هاشمی زدایی کنند؛ درگام بعدی در حرکتی کاملا حساب شده است به سراغ افرادی رفتند که با آیت ا… ارتباط یا دیدار داشتند و آنها را از شرکت در بعضی محافل و مجامع باز داشته و می دارند. به گزارش جماران، از قم خبر می رسد صلاحیت عده ای از طلابی که جهت شرکت در مجمع نمایندگان طلاب شهرستان ها جهت حضور در مدیریت حوزه علمیه قم عضویت کرده اند، به علت اینکه به دیدار آیت ا… هاشمی رفسنجانی رفته بودند، تایید نشده است! اکثر این افراد تایید صلاحیت نشده از اعضای خانواده های شهدا و جانبازان هستند. دخالت بعضی نهادهای غیرحوزوی در امور مدیریت حوزه مورد اعتراض طلاب و فضلای حوزه علمیه قم قرار گرفته به خاص آنکه حتی بعد از رحلت آیت ا… هاشمی رفسنجانی نیز این عنصرهای درصدد انتقام گرفتن از این استوانه نظام هستند.

    در نهایت…

    این روزها سخن گفتن از آیت ا… هاشمی شاید نگاهی خاص به همراه داشته باشد. این مهم را می توان در سخنان محمد هاشمی در نشست قدردانی از کنگره آیت ا… هاشمی یافت. آن

    همگان می دانند که آیت ا… هاشمی نه یک تن، بلکه یک تفکر و جریان بود. از این رو قطعا فقدان وجودی ایشان ثلمه ای بزرگ جهت جامعه و نظام هست، ولی نباید از یاد برد گرچه اکنون آیت ا… در بین ما نیست، ولی اندیشه و تفکر ایشان همواره در جامعه ساری و جاری هست. مخالفان تمامیت خواه شاید بتوانند حامیان هاشمی را از بعضی مراکز و دستگاه ها بیرون کنند و به عبارتی هاشمی زدایی کنند، ولی قطعا نخواهند توانست آیت ا… و اندیشه هایش را از ذهن و فکر جامعه بیرون کنند. ذکر این توصیه خالی از لطف نیست که آیت ا… هاشمی دارای چنان جایگاهی بوده که در وقت حیات خود با عملکردش متحجران و مخالفان را به عقب می راند، ولی اکنون با گذشت بیش از یک سال رحلت او، مخالفان نمی دانند با یاد، نام و اندیشه های آیت ا… در جامعه چه کنند. بعد سخنی گزاف نگفته ایم اگر بگوییم هاشمی بحق از راست قامتان عرصه تاریخ بوده و خواهد بود.

    آرمان/حمید شجاعی

    واژه های کلیدی: دانشگاه | محسن هاشمی | محمد هاشمی | هاشمی رفسنجانی | اخبار سیاسی و اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار