علامت ایران ایرانی مسابقه قالیباف انتخابات

علامت: ایران ایرانی مسابقه قالیباف انتخابات ایرانیان حسن روحانی ریاست جمهوری محمدباقر قالیباف نامزد ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی کسی که ذره‌ای حلال و حرام سرش می‌شود با شنیدن این اطلاعات اگر بمیرد، حق دارد ،

    عضو شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به نتیجه های آخرین جلسه شورا با شرکت املاک و مستغلات شهرداری، به گزارشات و جزییات بیشتری در خصوص ۱۳۰۰ ملک واگذا

    کسی که ذره‌ای حلال و حرام سرش می‌شود با شنیدن این اطلاعات اگر بمیرد، حق دارد ،

    برگ جدیدی از تخلفات در واگذاری املاک نجومی/کسی که ذره ای حلال و حرام سرش می شود با شنیدن این اطلاعات اگر بمیرد، حق دارد

    عبارات مهم : ایران

    عضو شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به نتیجه های آخرین جلسه شورا با شرکت املاک و مستغلات شهرداری، به گزارشات و جزییات بیشتری در خصوص ۱۳۰۰ ملک واگذار شده است اشاره کرد.

    به گزارش ایلنا، در هفته اخیر جلسه ای با حضور سه نفر از اعضای شورای شهر، مدیر و معاونان متفاوت شرکت املاک و مستغلات، مسئولان املاک و مستغلات مناطق و شرکت های شهرداری در خصوص آخرین اوضاع مدیریت املاک و نیز تعیین وظیفه املاک واگذار شده است در وقت مدیریت شهری سابق برگزار شد.

    مجید فراهانی (عضو شورای شهر) راجع به آخرین نتیجه های بررسی در رابطه با واگذاری غیرقانونی املاک گفت: چگونگی اجرای مصوبه شورا با عنوان طرح” الزام شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران به ساماندهی اسناد املاک و مستغلات شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران و موسسات تابعه” جهت ما اهمیت خاص ای دارد. برایمان اهمیت داشته و دارد تا بدانیم این شرکت در حوزه ساماندهی املاک و مستغلات شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران چه کرده است؟ یعنی روند بازپس گیری و ساماندهی املاکی که به اشخاص حقیقی و حقوقی خارج از ضابطه واگذار شده، در چه وضعیتی قرار دارد؟

    کسی که ذره‌ای حلال و حرام سرش می‌شود با شنیدن این اطلاعات اگر بمیرد، حق دارد ،

    ۱۵۰ ملک تخلیه شده است ولی ۱۱۰۰ ملک کماکان در اختیار اشخاص حقیقی، حقوقی و نهادهاست

    وی با اشاره نتیجه های تحقیقات این شرکت افزود: براساس بررسی های ما در حال حاضر بیش از هزار و صد ملک از املاک شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران کماکان در دست اشخاص حقیقی و حقوقی و نهادهای متفاوت قرار دارد. این آمار البته زیاد از اینها بوده ولی تاکنون در ماه های گذشته با پیگیری کمیته سه نفره شرکت فرایند بازپس گیری حدود ۱۵۰ ملک به نتیجه رسیده هست. شرکت املاک به شکل مستمر در حال پیگیری حقوقی این مساله است تا بتواند املاکی در اصل متعلق به مردم است و بدون ضابطه در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی و نهادها قرار گرفته است را بعد گرفته و نهایتا به مصارف عامه مردم برساند.

    عضو شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به نتیجه های آخرین جلسه شورا با شرکت املاک و مستغلات شهرداری، به گزارشات و جزییات بیشتری در خصوص ۱۳۰۰ ملک واگذا

    واگذاری بی ضابطه زمین به بعضی نهادها

    عضو شورای شهر با بیان اینکه املاک و زمین ها بدون هیچ گونه ضابطه ای در اختیار بعضی نهادها قرار داده شده است هست، گفت : مساله اساسی این است که شرکت املاک و مستغلات در خصوص اشخاص حقیقی راحت تر از نهادها می تواند، املاک را بازگرداند. برگرداندن املاک واگذار شده است به نهادها البته بسیار سخت تر بوده و تعدادشان هم کم نیست.

    از املاکی که به اسم عام المنفعه واگذار شده، استفاده تجاری می کردند

    فراهانی با بیان اینکه شرکت املاک مستغلات شهرداری این هزار و اندی ملک و زمین را بررسی کرده هست، افزود: شرکت املاک یک هیات سه نفره را مشخص کرده و این سه نفر تاکنون به بسیاری از املاک واگذار شده است مراجعه کرده اند. براساس گزارشا های آنها، بخشی از این املاک واگذار شده است حتی قرارداد هم ندارند. بخشی نیز در پوشش کاربری عام المنفعه واگذار شده است ولی متاسفانه از آنها استفاده تجاری کرده اند. همه این موارد در حال ثبت و ضبط است و برایشان پرونده بازپس گیری تشکیل شده است است.

    کسی که ذره‌ای حلال و حرام سرش می‌شود با شنیدن این اطلاعات اگر بمیرد، حق دارد ،

    اموال مردم را رایگان به افراد صاحب نفوذ داده اند

    واگذاری ملکی به ارزش هزار میلیارد تومان

    اعداد بسیار بالاست

    رییس کمیته بودجه شورای شهر افزود: غالبا املاکی که به صورت رایگان واگذار شده است با دستور شهردار اسبق تهران، معاونان ایشان یا قائم مقام شهردار در اختیار اشخاص حقیقی صاحب نفوذ یا نهادها قرار گرفته و هنوز هم در اختیارشان هست. ما به شدت پیگیر این مساله هستیم و معتقدیم که این املاک به مردم تعلق دارند و باید به آنها برگردد. اغلب املاک ارزش بالایی دارند، جهت مثال ملکی وجود دارد که بیش از هزار میلیارد ارزش داشته و واگذار شده است هست، اعداد اوج هستند.

    عضو شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به نتیجه های آخرین جلسه شورا با شرکت املاک و مستغلات شهرداری، به گزارشات و جزییات بیشتری در خصوص ۱۳۰۰ ملک واگذا

    فراهانی با بیان اینکه جهت تضمین اینکه دیگر چنین فجایعی رخ نمی دهد شورای پنجم دو کار انجام داده هست، گفت: اول آنکه طی مصوبه ای رسمی درصحن شورا از این بعد هر ملک یا زمین که جهت بهره برداری به اشخاص و نهادها واگذار خواهد شد حتما باید باید به تصویب صحن شورا در جلسات علنی برسد. ثانیا با نشانه شفافیت سامانه املاک و مستغلات شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران و اطلا ع رسانی افکار عمومی از اوضاع املاک در قالب قراردادهای بهره برداری، اطلاعات در سامانه عمومی به شکل براق در دسترس همگان قرار گیرد.

    تهران صاحب نداشته

    کسی که ذره‌ای حلال و حرام سرش می‌شود با شنیدن این اطلاعات اگر بمیرد، حق دارد ،

    حتی ساختمان مرکزی شهرداری مناطق را واگذار کرده اند

    فراهانی با تاکید بر اینکه این واگذاری ها و بذل و بخشش ها در حالی رخ داده است که بعضی از مناطق شهرداری با کمبود ملک رو به رو هست، تصریح کرد: حتی ساختمان مرکزی شهرداری منطقه ۱۴ واگذار شده است است و آنها مجبور هستند از یک فضای نامناسب استفاده کنند. ساختمان مهم شهرداری منطقه ۱۳ را در اختیار نهادی که نمی خواهم اسمش را بیاورم قرار دادند و شهرداری در چنین شرایطی املاک ارزشمند خود را هبه کرده هست. با کمال تاسف باید بگویم مثل این است که شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران صاحب نداشته هست. املاک به شکل سلیقه ای و با تشخیص فردی به این و آن واگذار می شده است است.

    ارایه خدمات کافی شاپ در املاکی با پوشش خیریه و فعالیت مذهبی

    وی در ادامه از فهرستی از این املاک خبر داد و با بیان این مطلب که اجازه انتشار این فهرست صادر نشده هست، در پاسخ به این پرسش که آیا بعضی از این املاک به اسم فعالیت مذهبی، خدمات کافی شاپ و تجاری می دهند، گفت: بعضی در پوشش مقاصد خیریه و مذهبی؛ ملک دریافت کرده و در همان ملک؛ کافی شاپ یا سایر مقاصد تجاری و اداری احداث کرده اند و کل یا بخشی از ملک را تبدیل به کاربری خدماتی، اداری یا تجاری کرده اند. البته در مواردی که ملک بدون قرارداد واگذار شده، علی رغم کاربری ذکر شده است در قرارداد مورد بهره برداری قرار گرفته، یا وقت و هزینه آن نامشخص هست، مهم است که دستگاه قضائی از حیث دفاع از منافع عمومی در این پرسشها ورود کند.

    برگ های جدیدی از تخلفات در واگذاری املاک ورق می خورد

    املاک نجومی تنها بخش کوچکی از تخلفات تعاونی های مسکن هستند

    فراهانی با بیان اینکه یکی دیگر از تخلفات صورت گرفته انواع و اقسام واگذاری ها در قالب تعاونی های مسکن هست، ادامه داد: املاک نجومی تنها یک نمونه کوچک از تخلفات موجود در تعاونی های مسکن هست. یک تعاونی در قالب اعضایی خاص منتسب به اعضای تعاونی مسکن منطقه یا شرکت و شرکت خاص تشکیل می شده است و املاک و زمین های شهرداری را با قیمت های بسیار پایین و نیز تخفیفات اوج دریافت کرده و بعد زمین یا ملک را بین اعضای خود تقسیم می کردند. درحقیقت املاک نجومی یک بخش کوچکی از تخلفات اینگونه تعاونی های مسکن بوده است.

    وی افزود: به نوعی املاک مردم خودمانی شده است بود، یعنی زمین وسیع چند هزار متری بین کمتر از چهل پنجاه نفر واگذار شده است و آنها با قیمت های بسیار پایین و تخفیف های بسیار اوج زمین را خُرد کرده یا مجتمع ساخته و در اختیار می گرفتند. املاک نجومی یکی از محصولات و میوه های کوچک چنین اتفاقی بوده است.

    نیمی از واگذاری ها در سال های منتهی به انتخابات اتفاق افتاده

    کسی که ذره ای حلال و حرام سرش می شود با شنیدن این اطلاعات اگر بمیرد، حق دارد

    بسیاری از واگذاری ها با دستور مشخص شهردار اسبق یا معاونین ایشان صورت گرفته

    این عضو شورای شهر در پاسخ به این پرسش که این واگذاری ها در چه فرآیند زمانی و به وسیله چه کسانی صورت گرفته است و آیا قائم مقام شهردار اسبق در این واگذاری ها نقش داشته است یا خیر؟ گفت: بررسی ما نشان می دهد قریب به نیمی از واگذاری ها دقیقا در سال های منتهی به انتخابات اتفاق افتاده است و رویکردهای سیاسی و حزبی پشت بعضی از این واگذاری ها بوده هست. اگر کسی ذره ای حلال و حرام سرش شود و یا به حفظ منافع مردم متعهد باشد با شنیدن و دانستن این اطلاعات اگر بمیرد، حق دارد.

    وی در خصوص ردپای قائم مقام شهردار اسبق نیز تصریح کرد: بسیاری از واگذاری ها با دستور مشخص شهردار اسبق یا بعضی معاونین ایشان صورت گرفته هست. ولی هنوز جهت ما مشخص نیست که برخوردهای اخیر قضایی با قائم مقام شهردار یا معاونین ایشان به دلایل این واگذاری هاست یا خیر؟

    واگذاری بی ضابطه ملک به اعضای شورای سابق، مدیران و معاونین شهردار اسبق

    عضو شورای شهر با بیان اینکه فهرست املاک و زمین های واگذار شده است به اشخاص حقیقی و حقوقی در قالب بهره برداری مدام در حال عوض کردن هست، گفت: کل فهرست نزدیک به هزار و ۳۰۰ مورد است که کمتر از ۲۰۰ مورد آن تعیین وظیفه شده است هست. باید بگویم بعضی از این املاک در اختیار بعضی از اعضای شورای سابق، معاونین و مدیران بلندپایه شهرداری و فراتر از آن بوده که به رایگان و خارج از ضوابط واگذار شده است و مورد نیاز است به مردم برگردد.

    حداقل از املاک اجاره بگیریم

    وی در پاسخ به این پرسش که چگونه با تخلفات برخورد خواهد شد، گفت: ما پیشنهاد کردیم شهرداری جهت افرادی که در املاک مردم مستقر شده است اند تا وقت تعیین وظیفه نهایی صورت اوضاع اجاره ماه های گذشته و نیز اجاره نامه جهت آینده ارسال کند. و درصورت عدم امکان دریافت اجاره واقعی این املاک به هر عنوان؛ این مبالغ در ردیف بودجه کمک های شهرداری به فعالیت های اجتماعی و فرهنگی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران منظور شود.

    نام افرادی که با پر رویی ملک را بعد نمی دهند، افشا می کنیم

    فراهانی در پاسخ به این پرسش که اگر افراد از تخلیه ممانعت کنند، چه باید کرد و اینکه در مواردی حتی شاهد بودیم اعضای سابق شورا حکم تخلیه قوه قضائیه را پاره کرده اند، گفت: خوشبختانه دستگاه قضائی همکاری خوبی در این خصوص در تامین حقوق عمومی و برگشت سرمایه های مردم دارد. جهت تحقق نهایی استیفای حقوق مردم راهی به جز شفافیت نمی شناسیم و اسامی ناقضان حقوق مردم را که با پررویی حاضر به بعد دادن اموال مردم نیستند را بعد از طی فرآیندهای قانونی ، به اطلاع افکار عمومی می رسانیم.

    اختصاص یک شعبه قضائی به پرونده املاک

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در پاسخ به این پرسش که دادستانی چه اندازه در بررسی و بازپس گیری این اموال با شورا و شهرداری همکاری می کند، گفت: خوشبختانه قوه قضائیه با ما همراهی کرده است و یک شعبه خاص به این مساله تخصیص داده شده است یافته و با حساسیت پیگیر آن است که جای تقدیر و قدردانی دارد. دستگاه قضائی به شدت و با حساسیت خاص در این مساله وارد شده است و ما هم به مردم این قول را می دهیم که از این بعد راه این گونه فسادها را از سرچشمه خواهیم بست و به همین علت مقرر شده است از این بعد در شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران هر زمین یا ملکی که قرار باشد اینگونه واگذار شود، باید مصوبه شورا را در صحن علنی در محضر مردم گرفته و طی یک روند براق جلوی شروع یا استمرار این تخلفات در شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران به همت نمایندگان مردم مسدود شود.

    وقتی شتر را با بارش می بردند آیا صدای هیچکس بلند نشد

    وی ادامه داد: از وقت روی کار آمدن شورای پنجم در این نه ماه فقط یک ملک متعلق به شهرداری جهت احداث موزه آثار نقاشی نقاش معاصر زن کشور عزیزمان ایران درودی آنهم با حفظ مالکیت شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران به شکل موقت واگذار شده است است که این عنوان هم البته بعد از بررسی ها و کارشناسی های متفاوت در سه کمیسیون متفاوت شورا در صحن شورا به تصویب رسید. جالب آن است که در گذشته هنگامی که شتر را با بارش می بردند و بیش از هزار ملک بدون ضابطه شهرداری واگذار شد، صدای هیچکس حتی در فرمانداری محترم بلند نشد و کسی نفرمود این املاک ارزشمند بر چه اساس به اشخاص حقیقی حقوقی و نهادها واگذار می شوند. حال بعد از ۹ ماه یک موزه نقاشی قرار است احداث شود و تمام مراحل آن به صورت براق و علنی طی شده است هست، هیات تطبیق محترم در فرمانداری پایتخت کشور عزیزمان ایران ایراد گرفته است که این نقاش معروفیت بالایی ندارد!

    سازمان املاک مستغلات یک اساسنامه واحد ندارد

    فراهانی با تاکید بر اینکه عنوان بعدی که در جلسه یکسان شرکت املاک و مستغلات شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران بر آن تاکید شد، اساسنامه شرکت املاک و مستغلات هست. وی گفت: این شرکت دارای چندین اساسنامه است و قرار شد، اساسنامه و چارت پیشنهادی یکپارچه شرکت ظرف سه ماه آینده به شورا جهت تصویب ارائه شود.

    شهرداری هنوز املاک ناشناخته فراوانی دارد

    عضو شورا با بیان اینکه عنوان تمرکز املاک نیز اهمیت زیادی دارد، گفت: در شورای پنجم خزانه داری کل مالی ایجاد شد تا مانع از پراکندگی منابع مالی شهرداری شده است و شناسایی نحوه هزینه کرد منابع مالی را براق و روشن کند. مشابه آن باید خزانه داری یکپارچه املاک در شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران ایجاد شود تا از تشتت مدیریت و ساماندهی املاک در مناطق و شرکت ها و شرکت های شهرداری اجتناب گردد و فرماندهی واحد املاک در مرکز و شرکت املاک و مستغلات صورت پذیرد.

    وی افزود: هنوز املاکی هستند که در اختیار مناطق شهرداری قرار دارند، ولی فهرست آنها هنوز در اختیار مرکز قرار داده نشده هست. شهرداران مناطق بنا دارند در موقع ضرورت جهت انجام پروژه های منطقه آنها را هزینه کنند. این کارها ناهماهنگ و غیرشفاف به هیچ وجه قابل قبول نیست. شرکت املاک و مستغلات باید به عنوان خزانه دار املاک شهرداری عمل کند و اسامی همه املاک در اختیارش باشد تا بتواند به شکل یکپارچه آنها را مدیریت کند.

    شهرداری ملزم به تهیه دستورالعمل واگذاری می شود

    فراهانی با بیان اینکه فهرست املاک به صورت مرتب در حال تکمیل هست، گفت: قرار است کل اسناد در ساختمان خزانه داری؛ متمرکز و نگهداری شوند و همگی اسکن و آرشیو شوند. بنا داریم شهرداری را ملزم به تهیه “دستورالعمل واگذاری” کنیم تا ضوابط فرآیند واگذاری ها براق و روشن و به تصویب شورا برسد. باتوجه به وعده داده شده است شورای پنجم به مردم در خصوص شفافیت، به دنبال انتشار عمومی برخط اطلاعات املاک و مستغلات شهرداری هستیم تا لیست املاک، اوضاع ارزش و نحوه بهره برداری قراردادها، نوع واگذاری، عنوان بهره برداری، پهنا و کاربری آنها در اختیار افراد عمومی قرار گیرد.

    املاک متروکه احیا می شوند

    عضو شورای شهر در ادامه با اشاره به مطرح شدن مساله املاک متروکه در پایتخت کشور عزیزمان ایران افزود: تصمیم گرفته شد املاک متروکه شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران شناسایی شده است و اقداماتی جهت احیا و بهره برداری از آنها صورت گیرد. تعداد کثیری از این املاک متروکه در گذشته با کاربری هایی همچون سینما، گرمابه، فروشگاه های بزرگی همچون قدس، تئاترکده ها و کوره پز منزل های آجرپزی( مناطق ۱۸ و ۱۹ ) رها شده است اند.

    فراهانی در انتها خاطرنشان کرد: البته مالکیت این ساختمان های متروکه در اختیار شهرداری نبوده و مالک حقیقی یا حقوقی دارد. املاک رهاشده متروکه در سطح پایتخت کشور عزیزمان ایران فراوان است و قرار است شهرداری های مناطق این املاک را شناسایی کرده تا بتوانند با هماهنگی شرکت سرمایه گذاری شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران و مالکان حقیقی و حقوقی با بارگذاری و عوض کردن کاربری آنها را به عنوان املاک قابل استفاده تبدیل و از آنها بهره برداری شود و از این طریق سرمایه قابل توجهی در سطح شهر احیا شود. از تصمیمات دیگر ما، پیگیری و احیای انشعابات املاک تملک شده است در مسیر بزرگراه هاست که به نوبه خود سرمایه پنهانی هستند که مجموعا می تواند عدد قابل توجهی را در اختیار شرکت املاک قرار دهد.

    واژه های کلیدی: ایران | شهرداری | شورای شهر | اخبار اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار