علامت ایران ایرانی مسابقه قالیباف انتخابات

علامت: ایران ایرانی مسابقه قالیباف انتخابات ایرانیان حسن روحانی ریاست جمهوری محمدباقر قالیباف نامزد ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی متهمان ردیف اول سقوط هواپیما / روزنامه جمهوری اسلامی

قطعاً اگر شما با پول‌های کلان فروش نفت در دولت‌های نهم و دهم، صنعت هواپیماسازی کشور را به خودکفائی می‌رساندید، امروز نیازی به خرید هواپیما از شرکت‌های غربی سازن

متهمان ردیف اول سقوط هواپیما / روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه جمهوری اسلامی: متهمان ردیف اول سقوط هواپیما

عبارات مهم : ایران

قطعاً اگر شما با پول های کلان فروش نفت در دولت های نهم و دهم، صنعت هواپیماسازی کشور را به خودکفائی می رساندید، امروز نیازی به خرید هواپیما از شرکت های غربی سازنده هواپیما نبود.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:سقوط هواپیمای مسافری در منطقه سمیرم، چه خودش به علت قدمت معیوب بوده باشد و چه آنطور که گفته می شود فرودگاه یاسوج به علت فقدان تجهیزات پیشرفته راداری دچار نقص باشد، این واقعیت را به همه گوشزد می کند که ناوگان هوائی کشور باید نوسازی شود.

متاسفانه جامعه ما با اینکه یک جامعه اسلامی و انقلابی هست، هنوز لایه هائی دارد که در برابر تلاش هائی که جهت اوج بردن میزان پیشرفت ها صورت می گیرد مقاومت می کنند. آن روز که سخن از ساخت مترو در پایتخت کشور عزیزمان ایران بود، عده ای مقاومت کردند و پیشگامان تاسیس مترو را متهم به اشرافیت نمودند. این جفاها تا آنجا پیش رفت که آیت الله هاشمی رفسنجانی در آن وقت مجبور شد یک خطبه از نماز جمعه پایتخت کشور عزیزمان ایران را به ضرورت ایجاد مترو در کشور و مزایای آن تخصیص داده شده است داد و در عین حال، شماتت ها و تهمت ها را به جان خرید و در برابر کارشکنی مقاومت کرد و آخر مترو ابتدا در پایتخت کشور عزیزمان ایران و سپس در تعدادی از شهرهای بزرگ ایجاد شد.

متهمان ردیف اول سقوط هواپیما / روزنامه جمهوری اسلامی

تصور کنید اگر آن روز در برابر کارشکنی ها و شماتت ها مقاومت صورت نمی گرفت و مترو ایجاد نمی شد، امروز مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران و بعضی از شهرهای بزرگ دچار چه پرسشها بزرگی در اثر ترافیک فوق سنگین می شدند. اکنون با اینکه مترو در این شهرها مشغول فعالیت و حمل و نقل مسافر هست، مسئله ترافیک هم وجود دارد. روشن است که اگر مترو نبود خیابان های این شهرها قفل می شدند و مردم به هیچ کاری نمی رسیدند.

همان مقاومت غیرمنطقی متاسفانه در برابر نو ساختن ناوگان هوائی در سال های اخیر صورت گرفت. قابل تامل است که کسانی در برابر خرید هواپیمای تازه و پیشرفته مقاومت کردند که در دوران دولت های نهم و دهم نه تنها کارها نادرست مسئولین آن دولت ها، که چندین تحریم را جهت کشور فراهم ساختند و قطعنامه های ضدایرانی شرکت ملل را کاغذ پاره نامیدند، را محکوم نکردند بلکه از آنها به صورت همه جانبه حمایت هم کردند.

قطعاً اگر شما با پول‌های کلان فروش نفت در دولت‌های نهم و دهم، صنعت هواپیماسازی کشور را به خودکفائی می‌رساندید، امروز نیازی به خرید هواپیما از شرکت‌های غربی سازن

در آن دوران هشت ساله درآمد نفتی کشور از درآمدهای نفتی تاریخ کشور عزیزمان ایران تا آن وقت زیاد بود ولی مسئولان آن وقت هیچ قدمی جهت نوسازی ناوگان هوائی بر نداشتند و اجازه دادند هواپیماهائی با عمرهای طولانی در ناوگان هوائی کشور بمانند و قدیمی تر شوند و هر روز خطر ناشی از این کهنگی زیاد و جدی تر شود و جان مردم به خطر بیافتد.

کسانی که در سال های اخیر در برابر خرید هواپیمای تازه مقاومت کردند در آن هشت سال نه تنها به دولت مورد حمایت همه جانبه خود تذکر ندادند فکری جهت مسئله ناوگان هوائی کشور کند بلکه حتی در برابر کارها خلاف قانون و خلاف منافع ملی دولت های آن هشت سال سکوت کردند و در مواردی نیز به حمایت از آن کارها برخاستند.

اکنون که ناوبری هوائی کشور هنوز ناچار است از هواپیماهائی با قدمت 25 سال استفاده کند و بعضی فرودگاه های کشور دچار کمبود تجهیزات ناوبری هستند، همین افراد از یکطرف به خانواده های سانحه دیدگان تسلیت می گویند و از طرف دیگر مسئولین دولتی را زیر پرسش می برند که عدم مدیریت شما موجب پیدایش چنین حوادثی می شود! این، از پدیده های تماشائی جامعه امروز ماست که مانع تراشان بر سر راه نوسازی ناوگان هوائی کشور، قیافه طلبکار به خود می گیرند و کارشکنی های خود را به روی مبارک نمی آورند.

متهمان ردیف اول سقوط هواپیما / روزنامه جمهوری اسلامی

اگر قرار باشد در حوادثی مانند سانحه سقوط هواپیمای مسافری پرواز پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج کسانی به عنوان مقصر آشنا شوند، متهمان ردیف اول همان کسانی هستند که با نوسازی ناوگان هوائی مخالفت کردند و گفتند این کار نوعی اشرافیت است و پول باز گردانده شده است به کشور در چارچوب برجام نباید به جیب شرکت های غربی سازنده هواپیما برود.

قطعاً اگر شما با پول های کلان فروش نفت در دولت های نهم و دهم، صنعت هواپیماسازی کشور را به خودکفائی می رساندید، امروز نیازی به خرید هواپیما از شرکت های غربی سازنده هواپیما نبود. ولی حال که شما چنین نکرده اید، آیا دولتمردان باید با خودداری از نوسازی ناوگان هوائی کشور جان مردم را به خطر بیاندازند و اجازه بدهند 65 نفر در یک سانحه هوائی قربانی شوند؟!

قطعاً اگر شما با پول‌های کلان فروش نفت در دولت‌های نهم و دهم، صنعت هواپیماسازی کشور را به خودکفائی می‌رساندید، امروز نیازی به خرید هواپیما از شرکت‌های غربی سازن

این واقعیت تلخ نشان می دهد مدیریت کلان کشور باید فکری به حال این تنگ نظری ها کند و راه را جهت حل پرسشها ناشی از بی تدبیری های گذشته، باز نماید.

واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | ایرانی | هواپیما | هواپیما | خرید هواپیما | سقوط هواپیما | اخبار سیاسی و اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz